تقویم
عنوان

  • اطلاعیه فعال شدن سامانه انتقال و میهمانی دانشجویان ‏دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور برای نیمسال اول تحصیلی 1401-1400
    اطلاعیه فعال شدن سامانه انتقال و میهمانی دانشجویان ‏دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور برای نیمسال اول تحصیلی 1401-1400

  • چهاردهمین جشنواره کشوری شهید مطهری - تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی
    چهاردهمین جشنواره کشوری شهید مطهری - تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی

  • برگزاری مدرسه زمستانه دانشکده پرستاری
    در راستای توانمند سازی اعضای هیأت علمی، دانشکده پرستاری با همکاری مرکز مطالعات و آموزش علوم پزشکی(EDC) اقدام به برگزاری مدرسه زمستانه مورخه99/11/5 الی 99/11/8 در دو نوبت صبح و عصر می نماید

مصاحبه دبیر کمیته دانشجویی توسعه آموزش با مفدا

گفتگوی اختصاصی مفدا دزفول با دبیر کمیته دانشجویی توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی دزفول؛

 

در تلاش هستیم تا جایی که بتوانیم خلاءهای آموزشی را بهبود ببخشیم

 

د ع پ دزفول

رادمان امیری دبیر کمیته دانشجویی توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار داشت: هدف ما این است که بتوانیم بستری مناسب برای رسیدگی به مطالبات آموزشی دانشجویان فراهم کنیم و نیز بتوانیم فضایی فراهم کنیم که خلاء های آموزشی که نیاز به رفع آن‌ها وجود دارد، پوشش داده شود.

خبرنگار مفدا دزفول گفتگویی با "رادمان امیری "دبیر کمیته دانشجویی توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی دزفول انجام داده است که در ادامه می‌خوانید: 

مفدا : سلام آقای امیری، لطفا خودتان را معرفی کنید

سلام عرض می‌کنم خدمت شما، رادمان امیری هستم، دانشجوی ترم ۹ رشته پزشکی، دبیر کمیته دانشجویی توسعه آموزش.

 مفدا : در ارتباط با Edc برای ما بگویید، این کمیته نخستین بار چه زمانی تشکیل شده و هدف از تشکیل آن چه بوده است 

مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (Edc) یک نهاد متشکل از چندین کمیته و بخش می باشد که در حال حاضر خانم کاظمی ریاست آن را بر عهده دارند و مستقیما زیر نظر معاونت آموزش تحقیقات و  فناوری دانشگاه فعالیت می کند. Edc از چندین کمیته شامل کمیته های اداره استعداد درخشان، مرکز مهارت های بالینی، کمیته توانمند سازی اساتید، کمیته پژوهش در آموزش، کمیته برنامه ریزی آموزشی، کمیته آموزش پاسخگو، کمیته آموزش مجازی، کمیته ارزشیابی اساتید، کمیته بین المللی سازی آموزش و کمیته دانشجویی توسعه آموزش که بخش دانشجویی Edc را در بر میگیرد، تشکیل شده است. کمیته دانشجویی توسعه آموزش زیر نظر دکتر بهمنش به عنوان سرپرست این کمیته  فعالیت ها و برنامه های خود را اجرایی می کند، هم چنین ما کارگروه هایی شامل روابط عمومی، تولید محتوا، جشنواره ها و کارگاه ها، نشریه کمیته دانشجویی و المپیاد و استعداد درخشان تشکیل داده ایم. سال ها قبل این کمیته تحت عنوان کمیته مشورتی هم در دانشگاه ما هم در دیگر دانشگاه های وزارت بهداشت فعالیت میکرد، ما نیز در سال ۱۳۹۷ اساس نامه دانشجویی را تنظیم کردیم و از دی ماه فراخوان عضویت دانشجویان توسط Edc های دانشکده ها داده شد و اعضا تا اسفند ماه انتخاب شدند و فعالیت های کمیته دانشجویی توسعه آموزش در اسفندماه آغاز گردید. در خصوص هدف تشکیل باید عرض کنم که همانطور که نام کمیته نیز کمیته دانشجویی توسعه آموزش است، هدف ما این است که بتوانیم بستری مناسب جهت رسیدگی و پیگیری به مطالبات آموزشی دانشجویان فراهم کنیم و نیز بتوانیم فضایی فراهم کنیم که خلا های آموزشی که نیاز به رفع آن ها وجود دارد، پوشش داده شود. در حیطه فعالیت های کمیته هر موضوعی که به آموزش پزشکی مربوط باشد می توانیم اجرا کنیم. کارهای مختلفی بر حسب اساسنامه میتوانیم انجام دهیم از جمله ارتباط مستقیم با دانشجویان، پیگیری مطالبات آموزشی، آشنا سازی دانشجویان با همایش های معتبر آموزش پزشکی می باشد.  (باتوجه به اینکه در حیطه آموزش پزشکی همایش های زیادی وجود دارد و بخشی از آن ها همایش های تحقیقاتی و پژوهشی و بخشی نیز همایش های آموزشی هستند که ممکن است دانشجویان به اشتباه این دو را با هم اشتباه بگیرند) آموزش پزشکی Medical education  یک حیطه تخصصی است و هدف ما این است که دانشجویان را با برنامه ها و همایش و کارگاه های مرتبط به این حیطه آشنا کنیم، علاوه بر آن مسائلی مانند استعداد درخشان و المپیاد های دانشجویی نیز از مواردی هستند که کمیته ما برنامه هایی جهت ایجاد فضای مناسب پیگیری مطالبات در این موارد دارد و نیز قصد داریم دوره هایی جهت آمادگی المپیاد علمی برا دانشجویان فراهم نماییم. در خصوص استعداد های درخشان و المپیاد های علمی نیز برنامه هایی جهت آشنا سازی و آمادگی دانشجویان داریم.

مفدا : طریقه آشنایی و ورود شما به این کمیته چگونه بوده است و چه ویژگی سبب جذب شما به آن شده است؟

با توجه به اینکه بنده از ابتدا به حیطه آموزش پزشکی کارهای اجرایی علاقه داشتم، با توجه به اینکه از نظر درسی نیز اوضاع درسی خوبی داشتم دکتر مردسلطانی که در آن زمان ریاست Edc  را به عهده داشتند به من پیشنهاد دادند که باتوجه به علاقه ای که دارم کار پیگیری مسائل مربوط به کمیته دانشجویی را انجام دهم. البته قبل از آن نیز تجربیاتی از کار اجرایی با شرکت در همایش آموزش پزشکی داشتم،  به این صورت کمیته را تشکیل دادیم و عضو گیری انجام شد و ۵ نفر از دانشکده پزشکی و ۳ الی ۴ نفر از دانشکده ها پیرا و ۳ الی ۴ نفر از دانشکده پرستاری  به عنوان نماینده های دانشکده ها جهت عضویت در کمیته دانشجویی انتخاب شدند. این انتخاب نیز به این صورت بود که دانشجویان رزومه و علاقه مندی خود را ارسال می کردند و مرکز مطالعات دانشگاه این افراد را انتخاب کرد. پس از تشکیل تیم نیز دکتر مردسلطان بنده را به عنوان دبیر انتخاب کردند تا کار پیگیری و برنامه ریزی های لازم را انجام دهم. من همیشه این خلا را احساس می کردم که در دانشگاه ما این بحث وجود دارد که دانشجویان همیشه باید مطالبات خود را مستقیما به مسئول مربوطه برسانند و اجرا و پیاده سازی برنامه های مورد انتظار به سختی انجام می شد، من نیز همیشه این دغدغه را داشتم و در جلسات نیز این موضوع را مطرح می کردم که ما باید یک سیستم داشته باشیم تا بتوانیم در قالب دانشجو محور برنامه ها و نیاز های آموزشی را پیگیری کنیم و در خصوص اجرای برنامه های آموزشی مورد نیاز دانشجویان کارهایی را انجام دهیم، حتی برنامه ها و کوریکولوم درسی ما نیز ایراداتی دارد که نیاز به بازنگری دوره ای در آن وجود دارد و این کاری است که کمیته دانشجویی می تواند در به انجام رساندن آن به دانشگاه کمک کند . این موارد دغدغه های من بود که باعث شد یک انگیزه درونی احساس کنم که وقتی چنین دغدغه ای وجود دارد و میتوانیم مساعدت داشته باشیم با کمک دوستان فضایی فراهم کنیم تا حداقل چند قدم در رفع این مشکلات و توسعه آموزش که نام کمیته ماست برداریم. و اکنون نیز با کمک دوستان در حال تلاش هستیم تا جایی که بتوانیم خلا های آموزشی را بهبود ببخشیم.

مفدا : لطفا از فعالیت هایی که تاکنون توسط کمیته توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی دزفول انجام شده است، برای ما بگویید

در اردیبهشت ۹۸ جشنواره آموزشی شهید مطهری در سطح دانشگاه برگزار شد که با Edc  جهت اجرای آن همکاری داشتیم، پیشنهاد تهیه میز الکترونیکی و هوشمند تشریح و آناتومی، نیاز سنجی در خصوص کارگاه های علمی مورد نیاز دانشکده پزشکی که بر اساس الویت های مورد نیاز دانشگاه این کارگاه ها توسط انجمن علمی دانشکده پزشکی برگزار گردید، برگزاری چندین دوره جلسه با معاونت آموزشی و سرپرست  Edc در خصوص انتقال مطالبات آموزشی دانشجویان که چند فراخوان نیز به صورت مجازی جهت اخذ نیاز ها و انتقادات آموزشی  داده شد و پس از دسته بندی به معاونت آموزشی تحویل داده شد، فراخوان و اطلاع رسانی و یک دوره کلاس آموزش ایده نگاری جهت جشنواره ایده های نوآورانه در سال گذشته و امسال نیز یک دوره وبینار آموزش نگارش ایده به صورت مجازی برگزار کردیم، یکی دیگر از کار های مهم و ارزشمند کمیته دانشجویی منتورینگ ایده های نو آورانه بود، نیاز سنجی کلاس زبان برای دانشجویان تمام رشته ها با طراحی فرم نیاز سنجی و تعیین سطح دانشجویان برگزار شده توسط کمیته دانشجویی انجام گردید که البته پس از طبقه بندی دانشجویان یک جلسه از این کلاس ها تشکیل گردید اما متاسفانه به علت پاندمی کرونا برگزاری این کلاس ها فعلا به تعویق افتاده است و اکنون نیز در حال پیگیری برگزاری کلاس زبان برای دانشجویان شرایط خاص مثل دانشجویان استعداد درخشان هستیم، هم چنین اعضای کمیته دانشجویی به نمایندگی از رشته و کلاس خود نواقص آموزشی را به صورت روزانه در کمیته مطرح می کنند و با مسئولین مربوطه این مسایل را درمیان می گذاریم، هم چنین با دکتر نوروزی راد در ارتباط با استعداد درخشان یک مصاحبه  انجام دادیم که متن آن در صفحه مجازی کمیته موجود می باشد و جلسه ای به صورت وبیناری با دانشجویان استعداد درخشان برگزار شد و با تشکیل یک گروه برای دانشجویان استعداد درخشان، برنامه ها و آیین نامه های مرتبط را در اختیار ایشان جهت آشنایی بیشتر قرار می دهیم ، هم چنین عضو گیری و تشکیل گروه جهت شرکت در المپیاد علمی دانشجویی نیز یکی از فعالیت های کمیته دانشجویی است.

مفدا : افق های پیش روی کمیته توسعه آموزش را چگونه ارزیابی می کنید و چه برنامه هایی در دست اجرا دارید

ما این هدف را دنبال می کنیم که  با ایجاد یک بستر مناسب، دانشجویان بتوانند مستقیما با ما در ارتباط باشند و نیاز ها و خلا های آموزشی خود را به ما منتقل کنند و ما سعی می کنیم که این نیاز ها را پیگیری کنیم و به معاونت آموزشی و Edc  انتقال دهیم تا بسته به نیاز آن ها دوره یا کارگاه برگزار شود یا اگر به برنامه آموزشی مربوط شود، کوریکولوم آموزشی را تا حدودی تغییر دهیم و علاوه بر آن بتوانیم فضایی فراهم کنیم که دانشجویان با همایش های آموزش پزشکی و جشنواره ها و برنامه های کشوری که می تواند برای آن ها امتیازاتی فراهم کند ، آشنا کنیم و این فرصت را به دانشجویان بدهیم تا بتوانند در جشنواره ها شرکت کنند و بتوانند امتیازات و تجارت خوبی در حیطه آموزشی بدست بیاورند. علاوه بر این تلاش است برای دانشجویانی که به المپیاد علمی علاقه دارند دوره هایی برگزار شود و اکنون نیز ما در حال پیگیری اجرای این برنامه هستیم.

مفدا : طرح منتورینگ ایده های نوآورانه آموزشی یک طرح موفق بود که امسال در دانشگاه علوم پزشکی دزفول انجام گردید، لطفا توضیحی درباره این طرح بدهید

این طرح یکی از کارهای موفق دانشگاه ما حتی در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور بود و کمتر دانشگاهی  با این سازو کار این طرح را انجام دادند. ما در ابتدا با رایزنی با دانشگاه جندی شاپور اهواز که یکی از قطب های دانشگاهی است، پنج نفر از اعضای کمیته را به عنوان منتور یا مربی آموزشی انتخاب کردیم و این دانشجویان به عنوان عضو تیم منتورینگ منطقه ۴ کشوری وارد این تیم شدند. در این تیم با همکاری منتورهای دانشگاه جندی شاپور و دیگر دانشگاه های قطب، کار هدایتگری و مربی گری دانشجویان در حیطه ایده های نوآورانه آموزشی انجام شد. ما بیش از ۳۰ نفر از دانشجویان را جذب کردیم و تعداد زیادی ایده جهت شرکت در جشنواره ایده های نوآورانه کشوری به ثبت رسید که در مرحله داوری قرار دارند. در قطب نیز یکی از دانشجویان دانشگاه ما که منتورینگ طرح ایشان به عهده بنده بود، توانستند در کلان منطقه ۴ کشور جزو ایده های برگزیده شوند و این یکی از افتخارات ما در کمیته دانشجویی در بحث ایده های نوآورانه است. هم چنین یک وبینار آموزشی نیز در خصوص نحوه نگارش ایده توسط کمیته دانشجویی برگزار گردید.

مفدا : در آخر اگر صحبتی دارید میتوانید بیان کنید

در خصوص نحوه ورود به کمیته دانشجویی لازم است بگویم هر دوره یک فراخوان جهت عضویت در کمیته داده می شود که تاکنون نیز دو فراخوان داده شده است. بر مبنای رزومه دانشجویان شانس انتخاب آن ها جهت ورود به کمیته دانشجویی بیشتر می شود که دانشجویان می توانند مواردی مانند عضویت در استعدادهای درخشان، سابقه فعالیت های علمی و آموزشی در دانشگاه، سابقه فعالیت های اجرایی در کانون ها و تشکل های مختلف، دانشجویان با معدل بالاتر و البته علاقمندی خود را در فراخوان بنویسند ، براساس مجموعه ای از این موارد رزومه دانشجویان توسط Edcو Edoدانشکده ها بررسی می شود و  بر اساس رزومه ارسالی، افراد نهایی انتخاب می شوند. البته باقی دانشجویان نیز میتوانند با ما همکاری داشته باشند و اعضای کمیته نیازمند همکاری همه جانبه  با همه دانشجویان دانشگاه هستند و ما از ایده ها و طرح های دانشجویان استقبال می کنیم، اگر برنامه خاصی مدنظر دانشجویان است و امکان برگزاری آن نیز وجود داشته باشد حتما سعی می کنیم اجرایی شود.  دانشجویان عزیز می توانند صفحه ما را در فضای مجازی دنبال کنند و از اخبار و اطلاعیه ها و فعالیت های ما آگاه شوند. از شما و واحد مفدای دانشگاه نیز تشکر می کنم.

 

خبرنگار مفدا : فاطمه دوستی(دانشجوی پرستاری)

اخبار مرکز مطالعات
روزنگار شماره 18 کمیته تحلیل اپیدمیولوژیک کووید 19
روزنگار شماره 18 کمیته تحلیل اپیدمیولوژیک کووید 19
روزنگار شماره 18 کمیته تحلیل اپیدمیولوژیک کووید 19
 ١٣:٤٧ - 1400/01/18 - نظرات : ٠متن کامل >>
ثبت جهانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول
ثبت جهانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول
به اطلاع شما عزیزان میرسانیم که دانشگاه علوم پزشکی دزفول در لیست دانشگاه های علوم پزشکی دنیا به ثبت رسید.
 ١٢:٤٥ - 1399/07/12 - نظرات : ٠متن کامل >>
مصاحبه اینستاگرامی کمیته دانشجویی توسعه آموزش دانشگاه با دکتر سید محمد جواد مشهدی-رتبه برتر آزمون دستیاری پزشکی ۹۹
برگزاری وبینار " آموزش تخصصی پدافند غیرعامل "با ارائه جناب آقای مهندس سمیع"
برگزاری وبینار " پزشکی معنوی و اخلاق حرفه ای " توسط پروفسور سید ضیاء الدین تابعی "
برگزاری وبینار " چگونه یک ژورنال کلاب بسازیم " توسط خانم رعنا کوثری
برگزاری اولین وبینار آموزشی در معاونت آموزش ، تحقیقات و فن آوری
لینک دانلود نرم افزار کمتازیا جهت تولید محتوا
ژورنال کلاب
وبینار ژورنال کلاب با سخنرانی خانم سخاوت پور
وبینار ژورنال کلاب با سخنرانی خانم سخاوت پور
وبینار ژورنال کلاب با سخنرانی خانم سخاوت پور
 ٠٩:٠٩ - 1399/05/06 - نظرات : ٠متن کامل >>
وبینار ژورنال کلاب
وبینار ژورنال کلاب
ارائه دهندگان : دکتر سمیه جفرسته و دکتر فهیمنه خوشحال
 ٠٨:٠٥ - 1399/04/16 - نظرات : ٠متن کامل >>
پیوندهای ویژه

آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 14
 بازدید امروز : 113
 کل بازدید : 1172198
 بازدیدکنندگان آنلاين : 2
 زمان بازدید : 0.7800

كلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای  دانشگاه علوم پزشکی دزفول محفوظ می باشد

Copyright © 2017 Dums.ac.ir All Rights Reserved