حوزه مجری
|
شرح فعالیت
|
مدت زمان
|
هیئت مرکزی EDC
|
تعیین مسئولین کمیته ها با مشورت معاونت محترم آموزشی
|
2 هفته
|
|
ابلاغبه معاونین محترم آموزشی دانشکده ها طی نامه ای رسمی بعنوان رابطین رسمی دانشکده ها با EDC
|
1 ماه
|
|
تشکیل کارگروه برگزاری روز بزرگ داشت استاد و اجرای مناسب آن
|
2 هفته
|
|
ابلاغ شرح وظایف جدید EDC به کمیته های مربوطه، اعضای هیئت علمی و فعال نمودن رسمی کمیته های مرکز
|
2 هفته
|
|
انجام جلسات EDC با حضور مسئولین کمیته حتی الامکان به صورت هفته ای و ارائه گزارشات ماهانه در شورای آموزشی
|
به صورت مداوم
|
|
تهیه و تنظیم کتابچه فعالیت های حوزه آموزش در سال 96-95
|
5 اردیبهشت 96
|
کمیته IT و آموزش مجازی (پیشنهادی)
|
پیشنهاد و تصویب تاسیس کمیته آموزش مجازی در شورای آموزشی دانشگاه
|
3 ماه
|
بازبینی و بروز رسانی صفحه EDC، نام و اسامی مسئولین کمیته ها در وب سایت دانشگاه و بارگزاری فلوچارت EDC
|
1 ماه
|
|
تاسیس کمیته آموزش مجازی و تعیین اعضای کمیته
|
3 ماه
|
|
تهیهو تنظیم پروپوزال تاسیس مرکز آموزش مجازی جهت ارائه به مسئولین دانشگاه
|
6 ماه
|
|
تاسیس فیزیکی مرکز آموزش مجازی
|
1 سال
|
|
اجرای اولین اقدامات مرکز آموزش مجازی
|
5/1 سال
|
کمیته توانمند سازی اساتید
|
تحویل و تحول امور محوله از مسئول محترم پیشین کمیته توانمند سازی اساتید
|
2 هفته
|
|
نیاز سنجی از اعضای هیئت علمی جهت نیازهای توانمند سازی فردی و سیستمی
|
2 ماه
|
|
تنظیم تقویم پرداخت هزینه های حق التدریس جهت ترم های آموزشی و تصویب آن در شورای آموزشی و ارسال به معاونت پشتیبانی و توسعه نیروی انسانی
|
1 ماه
|
|
اجرای کارگاه های توانمند سازی حداقل 6 کارگاه در سال
|
سالانه
|
|
کارگاه آموزش بوسیله همتایان برتر
|
2 مرتبه در سال
|
|
تنظیم دستورالعمل کارگاه دو هفته ای مشاهده تدریس همتایان و تصویب در شورای آموزشی
|
2 ماه
|
|
اجرای کارگاه دو هفته ای مشاهده تدریس همتایان
|
تابستان 1396
|
|
تنظیم نظام جامع امتیازدهی فعالیت آموزشی اعضای هیئت علمی و تصویب آن در شورای آموزشی جهت ارتقا
|
3 ماه
|
|
امتیاز مشارکت اعضای هیئت علمی در برنامه آموزش مداوم به صورت امتیاز غیرقابل تبدیل در نظام جامع امتیازدهی تدوین و مصوب شده
|
سالانه
|
کمیته ارزشیابی اساتید
|
تحویل و تحول امور محوله از مسئول محترم پیشین کمیته ارزشیابی اساتید
|
دو هفته
|
|
بازبینی سوالات ارزشیابی اساتید توسط اساتید برتر دانشگاه و دانشگاه های مطرح
|
یک ماه
|
|
بررسی نقاط ضعف نرم افزار سما در ارائه گزارش ارزشیابی هیئت علمی و بررسی امکان ارتقا
|
|
|
گزارش گیری جهت نمره اساتید، جمع بندی و ارائه آن به مسئولین ذیربظ و اساتید
|
3 ماه پ از اتمام ترم تحصیلی
|
|
بررسی نقاط ضعف و قوت نرم افزار های ارزشیابی اساتید در دانشگاه های دیگر
|
3 ماه
|
|
تنظیم نظام جامع امتیازدهی فعالیت آموزشی اعضای هیئت علمی با همکاری کمیته توانمند سازی
|
3 ماه
|
کمیته برنامه ریزی آموزشی
|
تحویل و تحول امور محوله از مسئول محترم پیشین کمیته برنامه ریزی آموزشی
|
2 هفته
|
|
انتخاب و افزودن اعضای احتمالی کمیته توسط رئیس کمیته با مشورت مسئول EDC و در صورت لزوم معاونت آموزشی دانشگاه
|
به طور مستمر
|
|
بررسی امکان سنجی پذیرش دانشجو از کشور های همسایه مانند عراق با توجه به امکانات دانشگاه
|
6 ماه
|
|
تهیه خلاصه ای از روش های مختلف آموزشی پزشکی در دانشگاه های مطرح دنیا (ماساچوست، هاروارد، کمبریج، اکسفورد و ارائه خلاصه ای آن)
|
6 ماه
|
|
دریافت طرح درس اساتید هیئت علمی و حق التدریس
|
1 ماه پس از شروع ترم
|
|
ارائه رشته های جدید و مکلف نمودن دانشکده ها به تنظیم پروپوزال مربوط به تاسیس رشته و نیازهای لازم جهت تاسیس
|
سالانه یک پروپوزال و تحویل تابستان
|
|
بررسی نیاز به پرسنل هیئت علمی و حق التدریس توسط دانشکده هاجهت ترم های آتی حداکثر 3 ماه پیش از شروع ترم تحصیلی
|
حداکثر 3 ماه
|
|
بررسی اعلام نیاز جذب هیئت علمی دانشکده های دانشگاه با همکاری مرکز جذب امورهیئت علمی
|
1 ماه پیش از فراخوان کشوری
|
|
تدوین دستورالعمل جهت ارزیابی تدریس مدرسین حق التدریس همکار فعلی، و برنامه ریزی انجام مصاحبه جهت مدرسین حق التدریس متقاضی به صورت حداکثر دو بار در سال (تصویب در شورای آموزشی)
|
به طور مستمر
|
|
ارزیابی طرح درس اساتید
|
2 ماه پس از انتهای هر ترم
|
|
تدوین راهنمای آموزشی دانشجویان
|
3 ماه
|
|
استفاده بهینه از امکانات آموزشی و بررسی امکان سنجی ارتقا آنها مانند استفاده از برد هوشمند و LED
|
1 ماه
|
|
بررسی برنامه مدیر گروه ها
|
2 ماه
|
|
دریافت برنامه تدریس اساتید و حق التدریس
|
حداکثر تا 1 ماه اول هر ترم
|
|
توزیع فرمت یکپارچه برنامه کلاسی اساتید هیئت علمی
|
1 ماه
|
|
ارائه راهکار پایش اجرای برنامه های آموزش مصوب بالینی توسط اعضای هیئت علمی در بیمارستان آموزشی به معاونت محترم آموزشی
|
2 ماه
|
دفتر استعداد درخشان
|
تهیه خلاصه آیین نامه استعداد درخشان
|
3 ماه
|
|
شناسایی دانشجویان استعداد درخشان
|
2 ماه
|
|
ساماندهی دانشجویان استعداد های درخشان (برترین های علمی) شاهد و ایثارگر با هماهنگی مدیریت امور شاهد و ایثارگر
|
3 ماه
|
|
انتخاب و افزودن اعضای احتمالی کمیته توسط رئیس کمیته با مشورت مسئول EDC و در صورت لزوم معاونت آموزشی دانشگاه
|
به طور مستمر
|
|
شناسایی دانشجویان استعداد درخشان
|
2 ماه
|
|
تهیه دستورالعمل تشویق دانشجویان نخبه و برتر
|
3 ماه
|
|
تهیه کارت استعداد درخشان با مدت اعتبار محدود
|
به صورت مستمر
|
|
بر گزاری جلسه با دانشجویان استعداد درخشان و دریافت نقطه نظرات دانشجویان نخبه از نظر ضعف های آموزشی و دریافت راهکارهای پیشنهادی آنها توسط مسئول مرکز استعداد درخشان و مسئول EDC
|
حداقل 1 مرتبه در سال
|
|
برآورد نیازهای آموزشی دانشجویان مستعد و برنامه ریزی جهت رفع آنها
|
به صورت مستمر
|
کمیته مرکز آموزش مهارت های بالینیSkill Lab
|
تحویل و تحول امور محوله از مسئول محترم پیشین کمیته (تاسیس) مرکز آموزش مهارت های بالینی
|
2 هفته
|
انتخاب و افزودن اعضای احتمالی کمیته توسط رئیس کمیته با مشورت مسئول EDC و در صورت لزوم معاونت آموزشی دانشگاه
|
به طور مستمر
|
بررسی مراکز آموزش مهارت های بالینی دانشگاه های برتر و دانشگاه های هم سطح
|
2 ماه
|
|
بررسی امکانات موجود در بیمارستان آموزشی بزرگ دزفول واقدامات EDO بیمارستان
|
2 ماه
|
|
بررسی امکانات موجود جهت برقراری استاندارد های آموزش مهارت های بالینی (کلینیک سرپایی، گراند راند، مورنینگ، ژورنال کلاب مراحل استیژری و اینترنی)
|
4 ماه
|
|
تهیه و تنظیم پروپوزال تاسیس مرکز آموزش مهارت های بالینی
|
3 ماه
|
|
تشکیل کمیته تاسیس مرکز آموزش مهارت های بالینی
|
5/1 ماه
|
|
تاسیس مرکز آموزش مهارت های بالینی
|
حداکثر تا اسفند 1396
|
کمیته پژوهش در آموزش
|
انتخاب و افزودن اعضای احتمالی کمیته توسط رئیس کمیته با مشورت مسئول EDC و در صورت لزوم معاونت آموزشی دانشگاه
|
به طور مستمر
|
|
تدوین پروپوزال اختصاصی جهت طرح های پژوهش در آموزش
|
2 ماه
|
|
تصویب پروپوزال اختصاصی پیشنهادی کمیته پژوهش در آموزش در شورای آموزشی و شورای پژوهشی و آموزش آن به اعضای هیئت علمی
|
2 ماه پس از تدوین پروپوزال
|
|
ارائه مشاوره به طرح های پیشنهادی به کمیته پژوهش در آموزش در شورای آموزشی
|
به طور مستمر
|
|
حمایت مالی با همکاری معاونت پژوهشی به طرح های پژوهش در آموزش بویژه در حوزه های نوین و قابل اجرا در دانشگاه
|
به طور مستمر
|
|
تنظیم تفاهم نامه با معاونت محترم پژوهشی جهت اشتراک طرح های مرتبط با پژوهش در آموزش و تخصیص امتیاز آموزشی جهت اعضای هیئت علمی فعال در این حوزه
|
به طور مستمر
|
کمیته آموزش پاسخگو
|
مشورت جهت انتخاب مسئول کمیته آموزش پاسخگو با معاونت محترم آموزشی
|
دو هفته
|
|
انتخاب و افزودن اعضای احتمالی به کمیته توسط رئیس کمیته با مشورت مسئول EDC و در صورت لزوم معاونت آموزشی دانشگاه
|
به طور مستمر
|
|
تاسیس کارگروه حوزه سرآمدی علمی در منطقه با محوریت آموزش پاسخگو و نیازهای منطقه ای و کشور توسط کمیته مذکور
|
2 ماه
|
|
بررسی نقاط قوت و ضعف دانشگاه جهت بررسی سرآمدی علمی در منطقه آمایشی
|
3 ماه
|
|
اجرای برنامه های ژورنال کلاب با همکاری معاونت محترم پژوهشی حداقل 4 مرتبه در سال جهت عموم اعضای هیئت علمی و دانشجویان با هدف توانمند سازی اعضاء، آموزش پاسخگو مبتنی بر نیاز جامعه
|
به طور سالانه
|
|
تاسیس کارگروه حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم با همکاری معاونت محترم پژوهشی
|
3 ماه
|
کمیته مشورتی دانشجویی
|
تنظیم شرح وظایف این کمیته بر اساس مستندات ارائه شده توسط دانشگاه های مطرح کشور
|
2 ماه
|
|
انتخاب مسئول کمیته مشورتی دانشجویی از بین دانشجویان مستعد و علاقمند
|
1 ماه
|
|
انتخاب و افزودن اعضای دانشجویی احتمالی به کمیته توسط رئیس کمیته با مشورت مسئول EDC
|
به طور مستمر
|
|
کمک به اجرای برنامه های مشاوره آموزشی دانشجویی با همکاری معاونت دانشجویی فرهنگی
|
به طور مستمر
|
|
دریافت نیازها و مشکلات علمی و آموزشی دانشجویان به صورت فردی و گروهی و جمع بندی و ارائه آن به مسئول EDC
|
به طور مستمر
|